Έξοδα αναδιοργάνωσης

Η εταιρεία στην οποία εργάζομαι (είναι και Α.Ε.Β.Ε.) επιθυμεί να πιστοποιηθεί ως προς την ποιότητα των υλικών της. Ο σύμβουλος της επιχείρησης, ο οποίος έχει αναλάβει όλες τις ενέργειες που απαιτούνται για την παραπάνω πιστοποίηση, έκδοσε για την εταιρεία τιμολόγιο για παροχή υπηρεσιών. Η περιγραφή της υπηρεσίας έχει ως εξής: «Εγκατάσταση και ανάπτυξη συστήματος διαχείρισης ποιότητας σύμφωνα με το πρότυπο ISO 9001/200». Η εγγραφή στα βιβλία της επχείρησης πως πρέπει να γίνει; Ποιον λογαριασμό θα χρησιμοποιήσω; Γιατί στο λογιστικό σχέδιο που κοίταξα δεν βρήκα. Χρησιμοποιούμε κάποιον συγκεκριμένο λογαριαμό;
 
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
 
ʼποψή μας είναι ότι λόγω της, κατ’ αρχήν, μακροχρόνιας ωφέλειας, που αναμένει η επιχείρηση από την εγκατάσταση και ανάπτυξη συστήματος διαχείρισης ποιότητας (ISO), αλλά και εκ του γεγονότος ότι η λήψη αυτής της υπηρεσίας, συνιστά κατά μια έννοια, αναδιοργάνωση της εταιρίας, οι δαπάνες που πραγματοποιούνται και αφορούν αυτή τη διαδικασία, καταχωρίζονται στον λογαριασμό 16.17 Έξοδα αναδιοργάνωσης, με άνοιγμα αντίστοιχου τριτοβάθμιου λογ/σμού. Οι δαπάνες αυτής της κατηγορίας ως γνωστόν, είτε αποσβένυνται εφ’ άπαξ εντός της χρήσης που πραγματοποιήθηκαν, ή υφίστανται απόσβεση 20% ετησίως (πενταετία) άρθρο 31 παρ. 1 περ. (1β) Ν. 2238/94
 
 
21.12.2006