ΤΕΛΟΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ

Εταιρεία rent a car κάνει σύμβαση με ένα ξενοδοχείο για τη παραχώρηση χώρου για τοποθέτηση γραφείου δίπλα στην υποδοχή για υπογραφή συμβολαίων ενοικίασης και τοποθέτηση φυλλαδίων. Το συμφωνητικό αναφέρει ότι το ξενοδοχείο ανέλαβε την παροχή δικαιώματος προβολής της εταιρείας rent a car. Εν συνεχεία, εκδόθηκε ΤΠΥ με ΦΠΑ 24% με αιτιολογία: «για τη παροχή δικαιώματος προβολής εντός του ξενοδοχείου για τη χρήση 2019», πρέπει να πληρωθεί τέλος διαφήμισης για να αναγνωρισθεί η δαπάνη;

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 9, του Ν. 2880/2001, στο τέλος διαφήμισης υπόκεινται, μεταξύ άλλων και η προβολή προϊόντων σε χώρους καταστημάτων, που γίνεται είτε με την τοποθέτησή τους σε ειδικά σημεία εντός του καταστήματος είτε με έντυπα, δώρα, επιγραφές κάθε είδους είτε με άλλο παρόμοιο τρόπο. Η σχετική δαπάνη της ανωτέρω περίπτωσης θεωρείται διαφήμιση και υπόκειται σε τέλος διαφήμισης, βάσει των εκδιδομένων από τα καταστήματα τιμολογίων παροχής υπηρεσιών. Το τέλος υπολογίζεται με συντελεστή 2% επί της διαφημιστικής δαπάνης που καταβάλλεται για τις πράξεις αυτές.

Θεωρούμε, λοιπόν, ότι η συγκεκριμένη δαπάνη της επιχείρησης ενοικίασης αυτοκινήτων προς το ξενοδοχείο, υπάγεται στις ανωτέρω διατάξεις και ως εκ τούτου ο διαφημιζόμενος, θα πρέπει να καταβάλλει το σχετικό τέλος διαφήμισης προκειμένου να έχει τη δυνατότητα της έκπτωσής της (βλ. Πολ. 1113/2015).