ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΜΕΣΑΖΟΝΤΑ ΓΙΑ ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ

Ελεύθερος επαγγελματίας με δραστηριότητα μεσάζοντα για influencers, θα μεσολαβεί μεταξύ των influencers και των εταιρειών, και η αμοιβή του θα είναι μια προμήθεια. Η εταιρεία-πελάτης θα πληρώνει στον μεσάζοντα την αμοιβή του influencer συν την προμήθεια και ο μεσάζων θα μεταφέρει τα χρήματα της αμοιβής στον influencer. Ο influencer είναι ένας ιδιώτης εξωτερικού που θα διαφημίζει μέσω του καναλιού του στο youtube την εταιρεία. Μας προβληματίζει η κίνηση των χρημάτων, γιατί ο μεσάζων θα εισπράττει χρήματα που το μεγαλύτερο μέρος θα πηγαίνει στον influencer. Ποια είναι η ορθή φορολογική αντιμετώπιση;

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:

 

Για την παροχή αυτή η μεσολαβούσα επιχείρηση μπορεί να εκδίδει: α) το σχετικό παραστατικό πώλησης (τιμολόγιο) προς την εταιρεία που λαμβάνει τις υπηρεσίες διαφήμισης και β) έγγραφο εκκαθάρισης προς τον ιδιώτη (influencer). Επί του τελευταίου αναγράφονται αναλυτικά οι συνολικές πωλήσεις, η αμοιβή (προμήθεια) της επιχείρησης (ελεύθερου επαγγελματία) και το τελικό ποσό που αποδίδεται στον ιδιώτη μετά την αφαίρεση της προμήθειας (παρ. 12, του άρθρου 8, του Ν. 4308/2014 βλ. και Πολ. 1003/2014).

 

Από λογιστικής άποψης για την είσπραξη εσόδων τρίτων πραγματοποιείται πίστωση του λογαριασμού 53.06 «Άλλες υποχρεώσεις προς μη συνδεδεμένες οντότητες» και χρέωση του σχετικού λογαριασμού 38.02 «Καταθέσεις όψεως». Εν συνεχεία, ακολουθείται η αντίστροφη καταχώριση με την απόδοση της εισπραχθείσας αμοιβής στο συνεργαζόμενο μέρος (influencer). Σε απλογραφικά βιβλία, η είσπραξη εσόδων για λογαριασμό τρίτου είναι σκόπιμο να καταχωρίζεται σε χωριστή στήλη στο σκέλος των εσόδων του βιβλίου. Η καταχώριση αυτή γίνεται για πληροφοριακούς λόγους και αποσκοπεί στην εξυπηρέτηση της αποστολής των καταστάσεων για διασταύρωση συναλλαγών (ΜΥΦ). Τέλος, η αμοιβή του μεσάζοντα θα καταχωρισθεί σε χωριστή στήλη, καθώς αποτελεί το κατεξοχήν έσοδο της επιχείρησης.