Τιμολόγηση παροχής υπηρεσίας σε αλλοδαπή εταιρεία τρίτης χώρας

Ελληνική βιομηχανική Α.Ε. βάσει γραπτής συμφωνίας, προωθεί τα προϊόντα (του κλάδου της) τα οποία αγοράζει και εμπορεύεται από μια αλλοδαπή εταιρεία που προέρχεται από Τρίτη χώρα. Η ελληνική εταιρεία τιμολογείται από τους αντίστοιχους Έλληνες προμηθευτές για την διαφημιστική καταχώριση των προϊόντων αυτών με τον αναλογούντα ΦΠΑ (24%). Εν συνεχεία, η ελληνική εταιρεία θα τιμολογήσει την αλλοδαπή με το κόστος αυτό της προβολής & διαφήμισης, το οποίο επιβαρύνθηκε με τα τιμολόγια στην Ελλάδα. Θα πρέπει να τιμολογηθεί η αλλοδαπή εταιρεία από την ελληνική με ΦΠΑ 24% για την διαφημιστική προβολή στην Ελλάδα;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:

Για τις παρεχόμενες υπηρεσίες διαφήμισης και προβολής προς αλλοδαπή εταιρεία από Έλληνα υποκείμενο στον ΦΠΑ, τόπος παροχής θεωρείται η χώρα εγκατάστασης του λήπτη της υπηρεσίας. Ο γενικός αυτός κανόνας ισχύει ακόμα και στην περίπτωση που η παροχή της υπηρεσίας γίνεται μέσω τρίτων (προμηθευτών) οι οποίοι συναλλάσσονται με την ελληνική επιχείρηση. Συνεπώς, στο τιμολόγιο της ελληνικής ΑΕ προς την ξένη επιχείρηση δεν θα υπολογισθεί ΦΠΑ με συντελεστή 24%, αλλά θα αναγραφεί η φράση: «ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΦΠΑ ΤΟΠΟΣ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΠΑΡ. 2, ΑΡΘΡΟ 14, Ν. 2859/2000».