Έκδοση τιμολογίων με μεταγενέστερη ημερομηνία

Είναι ορθό εταιρεία να εκδίδει τιμολόγια με ημερομηνία 12/12/2016 και ο φορολογικός μηχανισμός να αναγράφει 10/12/2016;

Επίσης, μπορεί εταιρεία να έχει εκτυπωτή μέσα σε logistics ώστε να εκτυπώνονται εκεί τα τιμολόγια;

Ρωτώ τα παραπάνω γιατί η διαδικασία είναι να τιμολογεί η εταιρεία στον εκτυπωτή της που είναι στο logistics, τα τιμολόγια που πρέπει να «φύγουν» αύριο, με σημερινή ημερομηνία (η τιμολόγηση αυτή γίνεται σε ιδιαίτερη σειρά για να μην συγχέεται η αρίθμηση, αν χρειαστεί να εκδοθεί τιμολόγιο με σημερινή ημερομηνία).

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:

Κατ’ αρχάς να διευκρινίσουμε ότι σύμφωνα με τις διατάξεις των ΕΛΠ (Ν 4308/2014) δεν απαιτείται η χρήση φορολογικού μηχανισμού για την έκδοση τιμολογίων πώλησης, σε συναλλαγές με άλλες οντότητες.

Περαιτέρω, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1, του άρθρου 11 (βλ. και Πολ. 1003/2014), η υποχρέωση έκδοσης τιμολογίου γεννάται κατά το χρόνο που πραγματοποιείται η αποστολή ή η παράδοση των αγαθών ή των υπηρεσιών. Σημειώνεται ότι ο χρόνος γένεσης της υποχρέωσης έκδοσης τιμολογίου διαφοροποιείται από την προθεσμία έκδοσης του εν λόγω τιμολογίου. Σημειώνεται ότι ο καθοριζόμενος, για κάθε μία περίπτωση, χρόνος έκδοσης του τιμολογίου από τον νόμο δεν είναι δυνατόν να παραταθεί από συμφωνία, έγγραφη ή προφορική, των εμπλεκόμενων μερών.

Επιπλέον, σύμφωνα με την παρ. 11.1.3, της Πολ. 1003/2014, το τιμολόγιο φέρει την ημερομηνία στην οποία εκδόθηκε (Οδηγία 2006/112/ΕΕ).

Από τον συνδυασμό των παραπάνω προκύπτει ότι δεν είναι επιτρεπτή η έκδοση τιμολογίων με μεταγενέστερη (μελλοντική) ημερομηνία, καθώς ο χρόνος που γεννάται η υποχρέωση έκδοσης ισοδυναμεί (το νωρίτερο) με την έναρξη αποστολής των αγαθών που προορίζονται να πωληθούν και να διακινηθούν. Επομένως, δε είναι δυνατό να εκδίδονται τιμολόγια πριν το χρόνο έναρξης της αποστολής αυτής. Επίσης, σε καμιά περίπτωση δεν επιτρέπεται η αναγραφή επί του τιμολογίου ημερομηνίας διαφορετικής από αυτή, της ισχύουσας κατά το χρόνο της έκδοσης.