Υποχρεώσεις ΚΦΑΣ για εγκαταστάσεις που εφάπτονται

Τουριστική επιχείρηση ενοικίασης δωματίων θα νοικιάσει το διπλανό κτίριο με σκοπό την αύξηση δυναμικότητας κλινών. Το διπλανό κτίριο εφάπτεται αλλά έχει διαφορετική είσοδο και διαφορετική αρίθμηση, με πρόσοψη στην ίδια οδό. Θεωρείται συστέγαση ή υποκατάστημα; Υφίσταται υποχρέωση για την έκδοση ΑΠΥ και από τα δύο κτίρια ή αρκεί η παλιά reception; Στο ισοζύγιο απαιτούνται ξεχωριστοί λογαριασμοί για κάθε κτίσμα;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Σύμφωνα με τα δεδομένα του ερωτήματος μεταξύ των δύο εγκαταστάσεων παρά τη γειτνίασή τους δεν υφίσταται λειτουργική ενότητα (εσωτερική επικοινωνία) ώστε να μπορούν να θεωρηθούν ως ενιαίος χώρος. Έτσι στο βαθμό που θα πραγματοποιείται συναλλακτική δραστηριότητα και στο δεύτερο κτίσμα θα πρέπει αυτό να θεωρηθεί ως υποκατάστημα.

Όσον αφορά τα βιβλία σε περίπτωση τήρησης αυτών με την διπλογραφία, οι συναλλαγές του υποκαταστήματος, αντί να καταχωρίζονται σε ιδιαίτερα βιβλία ή καταστάσεις, καταχωρίζονται στα βιβλία της έδρας και ειδικά οι αγορές, οι πωλήσεις και το ταμείο κάθε υποκαταστήματος παρακολουθούνται χωριστά από τα αντίστοιχα δεδομένα της έδρας ή άλλου υποκαταστήματος. Το υπόλοιπο ταμείου κάθε υποκαταστήματος δίνεται άμεσα στον έλεγχο μέχρι την ημέρα που σύμφωνα με τις διατάξεις της περίπτωσης α’ της παρ. 12 του άρθρου 4 του ΚΦΑΣ έπρεπε να έχει γίνει η ενημέρωση των ημερολογίων, δηλαδή μέχρι την προθεσμία εμπρόθεσμης υποβολής της δήλωσης ΦΠΑ (παρ.15, άρθρου 4 του ΚΦΑΣ).

Σε περίπτωση τήρησης απλογραφικών βιβλίων αντίστοιχα τηρείται καταρχήν βιβλίο εσόδων - εξόδων για τις συναλλαγές κάθε υποκαταστήματος. Ωστόσο παρέχεται η δυνατότητα μη τήρησής του, εφόσον οι αγορές και οι πωλήσεις του υποκαταστήματος παρακολουθούνται χωριστά από τα αντίστοιχα δεδομένα της έδρας ή άλλου υποκαταστήματος,  στο βιβλίο εσόδων - εξόδων της έδρας (παρ.22, άρθρου 4 του ΚΦΑΣ) .