Η ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΙΣ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

  • Συγγραφέας: Θ. Κριεμάδης
  • Έκδοση: 2012
  • Σελίδες: 309
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Επιλέξτε την κατηγορία στην οποία ανήκετε
€30.00 Φυσικά πρόσωπα
€40.00 Νομικά πρόσωπα
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΤΟ ΚΑΛΑΘΙ

Περιγραφή


Το βιβλίο «Η Καινοτομία στις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις» καλύπτει διεξοδικά θέματα που αφορούν στην καινοτομία, όπως: 1. H έννοια και τα θεωρητικά μοντέλα ανάπτυξης της καινοτομίας, 2. Στρατηγικές καινοτομίας και καινοτομία μάρκετινγκ, 3. Ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων, 4. Τεχνολογική καινοτομία, 5. Διαχείριση της γνώσης και καινοτομία, 6. Διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού και καινοτομία, 7. Καινοτομία στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και στις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, 8. Επιστημονικά Πάρκα και θερμοκοιτίδες επιχειρήσεων, 9. Πολιτικές καινοτομικής ανάπτυξης και 10. Η καινοτομία στην Ελλάδα, Ευρώπη, ΗΠΑ και Ιαπωνία.

Ο σκοπός του παρόντος εγχειριδίου «Η Καινοτομία στις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις» είναι να επισημάνει τις πολιτικές, στρατηγικές, διαδικασίες και μεθόδους σχεδιασμού, ανάπτυξης και εφαρμογής της καινοτομίας, στοχεύοντας στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων και οργανισμών.

Το έργο «Η Καινοτομία στις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις» συμβάλει ουσιαστικά στη βαθύτερη κατανόηση των αιτίων της χαμηλής ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων / οργανισμών και εν γένει της χώρας μας, καθώς, επίσης και στην χάραξη ορθών πολιτικών και στρατηγικών για την ενίσχυσή της.

Σχετικά έργα


Περιεχόμενα


ΠΡΟΛΟΓΟΣΣελ. VII
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ  
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣΣελ. 1
ΕισαγωγήΣελ. 1
Ορισμοί ΚαινοτομίαςΣελ. 1
Τύποι ΚαινοτομίαςΣελ. 3
Η Καινοτομία ως Παράγοντας Επιβίωσης της ΕπιχείρησηςΣελ. 4
Σημασία της Καινοτομίας για τις Επιχειρήσεις και την ΚοινωνίαΣελ. 5
Τρόποι Καινοτομίας των ΕπιχειρήσεωνΣελ. 5
Πηγές ΚαινοτομίαςΣελ. 6
Εμπόδια Ανάπτυξης της ΚαινοτομίαςΣελ. 9
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ  
ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣΣελ. 11
Στατικά μοντέλα καινοτομίαςΣελ. 11
Στατικά μοντέλα καινοτομίας βάσει προέλευσης της καινοτομίας (input)Σελ. 12
1. Γραμμικό μοντέλο καινοτομίαςΣελ. 12
2. Συζευκτικό μοντέλο καινοτομίαςΣελ. 14
3. Αλληλεπιδραστικό Μοντέλο ΚαινοτομίαςΣελ. 14
Στατικά μοντέλα καινοτομίας βάσει επιπτώσεων (output)Σελ. 15
1. Μοντέλο Abernathy - ClarkΣελ. 17
2. Μοντέλο Henderson - ClarkΣελ. 17
3. Μοντέλο αλυσίδας προστιθέμενης αξίαςΣελ. 18
4. Μοντέλο θετικής ανάδρασηςΣελ. 19
5. Μοντέλο TeeceΣελ. 20
6. Μοντέλο τοπικού περιβάλλοντοςΣελ. 21
7. Μοντέλο στρατηγικής επιλογήςΣελ. 21
Δυναμικά μοντέλα καινοτομίαςΣελ. 22
1. Μοντέλο Utterback - AbernathyΣελ. 22
2. Μοντέλο Tushman - RosenkopfΣελ. 24
3. Μοντέλο 17 στρατηγικών παραγόντωνΣελ. 26
Μέτρηση της ΚαινοτομίαςΣελ. 27
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣΣελ. 29
Εισαγωγή - Η έννοια της στρατηγικήςΣελ. 29
Οι 'Αξονες Ανάπτυξης της Στρατηγικής για την ΚαινοτομίαΣελ. 29
Τα 7 Ζωτικά Σημεία της Ανάπτυξης μιας Στρατηγικής για την ΚαινοτομίαΣελ. 30
Εντοπισμός Προβλημάτων σχετικών με Καινοτομία και Αντιμετώπισή τουςΣελ. 32
Καινοτομία και Νέα Επαναστατικά ΠροϊόνταΣελ. 32
H Συμβατική Στρατηγική Λογική και η Στρατηγική των Πολύτιμων ΚαινοτομιώνΣελ. 32
Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Γνώσης για την ΚαινοτομίαΣελ. 34
Μέθοδος Ανάπτυξης της ΓνώσηςΣελ. 34
Η Στρατηγική της Επιχείρησης απέναντι στις Νέες ΙδέεςΣελ. 36
Οι Κόκκινοι και Γαλάζιοι ΩκεανοίΣελ. 36
Παραδοσιακό Μάνατζμεντ και οι «Γαλάζιοι Ωκεανοί»Σελ. 39
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝΣελ. 41
Λόγοι Αναγκαιότητας για Ανάπτυξη Νέων Προϊόντων από μια ΕπιχείρησηΣελ. 41
Οι 8 φάσεις της διαδικασίας ανάπτυξης νέων προϊόντωνΣελ. 41
Πιθανοί Λόγοι Αποτυχίας για ένα Νέο ΠροϊόνΣελ. 46
Παράγοντες που Εμποδίζουν την Επιτυχή Δημιουργία ενός Νέου ΠροϊόντοςΣελ. 47
Πόσο Πραγματικά Καινοτόμο είναι ένα Νέο Προϊόν;Σελ. 47
Τι Πιστεύουν οι ίδιοι οι Μάνατζερ για την Καινοτομία ΠροϊόντοςΣελ. 48
Προσδιοριστικοί Παράγοντες Επιτυχίας ή Αποτυχίας ενός Νέου ΠροϊόντοςΣελ. 49
Οι Τρεις Διαστάσεις ενός Νέου ΠροϊόντοςΣελ. 49
Η Σημασία της Ταχύτητας στην Διαδικασία Ανάπτυξης Νέων Προϊόντων Σελ. 54
Στρατηγική Διαχείρισης των Τμημάτων της Επιχείρησης για την ΚαινοτομίαΣελ. 55
Στρατηγική της Συνεχούς Παραγωγής Καινοτόμων ΠροϊόντωνΣελ. 56
Στρατηγική για την Επιτάχυνση της Ανάπτυξης Νέων Προϊόντων Σελ. 56
Η Παγίδα της Βιασύνης στην Ανάπτυξη Νέων ΠροϊόντωνΣελ. 59
Ανάπτυξη Νέου Προϊόντος και ΕμπορευματοποίησηΣελ. 60
Διαχείριση της Διαδικασίας Έρευνας και Ανάπτυξης (Ε&Α) Νέων ΠροϊόντωνΣελ. 60
Προγραμματισμός της ΚαινοτομίαςΣελ. 61
Ο Ρόλος του Αυτοσχεδιασμού στην Ανάπτυξη Νέου ΠροϊόντοςΣελ. 62
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5  
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚΣελ. 65
Έρευνα Μάρκετινγκ - Έρευνα ΑγοράςΣελ. 65
Ο Σκοπός και τα Πέντε Στάδια της Έρευνας ΜάρκετινγκΣελ. 66
Αντικείμενο Ανάλυσης μιας Έρευνας ΜάρκετινγκΣελ. 67
Ο Εντοπισμός των Αναγκών των ΠελατώνΣελ. 70
Η Μέθοδος του Συμμετοχικού ΣχεδιασμούΣελ. 71
Ακαδημαϊκή Έρευνα - Ο Όρος της Ανοιχτής ΚαινοτομίαςΣελ. 73
Πληροφόρηση για την Αγορά και Επιτυχημένη Ανάπτυξη Νέου Προϊόντος Σελ. 73
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6  
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣελ. 75
ΕισαγωγήΣελ. 75
Διαχείριση της Γνώσης και η Συμβολή της στην ΚαινοτομίαΣελ. 75
Διαχείριση της Γνώσης στη Δημόσια ΔιοίκησηΣελ. 77
 
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7  
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣελ. 79
Προστασία και Καλλιέργεια της Δημιουργικότητας του Ανθρώπινου ΔυναμικούΣελ. 79
Ανομοιογένεια και Πολυσυλλεκτικές ομάδες - Το Κρυφό Χαρτί της Καινοτομίας Σελ. 81
Η Δημιουργία μιας Ομάδας Καινοτομίας Σελ. 82
Η έννοια του "Product Champion" - O Πρωταθλητής του Νέου ΠροϊόντοςΣελ. 83
Εσωτερική Παρακίνηση και ΚαινοτομίαΣελ. 84
Επιχειρησιακή Κουλτούρα και Καινοτομία Σελ. 85
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8  
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣελ. 87
Μεταφορά Τεχνολογίας Σελ. 87
Σύστημα Καινοτομίας Σελ. 89
Μοντέλα μεταφοράς τεχνολογίαςΣελ. 91
1. Το Μοντέλο ΚαταλληλότηταςΣελ. 91
2. Το Μοντέλο ΔιάδοσηςΣελ. 91
3. Το Μοντέλο Χρήσης της ΓνώσηςΣελ. 92
Διεθνής Μεταφορά ΤεχνολογίαςΣελ. 93
Το Τεχνολογικό Καινοτομικό Περιβάλλον στην ΕλλάδαΣελ. 94
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9  
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΑΡΚΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣελ. 97
ΕισαγωγήΣελ. 97
Ορισμός των Επιστημονικών ΠάρκωνΣελ. 98
Ιστορικό των Επιστημονικών ΠάρκωνΣελ. 100
Προϋποθέσεις Επιστημονικού Πάρκου (Ε.Π.)Σελ. 101
Διάκριση Επιστημονικών Πάρκων βάσει Στόχων και ΛειτουργιώνΣελ. 102
Ανάλυση Παραγόντων Επιτυχίας ενός Επιστημονικού ΠάρκουΣελ. 102
Η Σημασία των Επιστημονικών ΠάρκωνΣελ. 102
Ο Ρόλος των Επιστημονικών Πάρκων στην Τοπική ΑνάπτυξηΣελ. 104
Ο Ρόλος των Επιστημονικών Πάρκων στην Ανάπτυξη της Επιχειρηματικότητας Σελ. 105
Ο Ρόλος των Επιστημονικών Πάρκων στην Ανάπτυξη της Ακαδημαϊκής ΈρευναςΣελ. 106
Ο Ρόλος των Επιστημονικών Πάρκων στη Ανάπτυξη της ΚαινοτομίαςΣελ. 107
Τα Επιστημονικά Πάρκα της ΕλλάδαςΣελ. 108
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10  
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΙΣ ΜΙΚΡΕΣ & ΜΕΣΑΙΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ (M.M.E.)Σελ. 111
Πηγές Καινοτομίας στις Μ.Μ.Ε.Σελ. 111
Φορείς για τις Μ.Μ.Ε. στην ΕλλάδαΣελ. 112
Η Ελληνική Πολιτική για την Έρευνα και Καινοτομία στις Μ.Μ.Ε.Σελ. 112
Τομείς Πολιτικής για τις Μ.Μ.Ε.Σελ. 113
Πολιτική Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων στην ΕυρώπηΣελ. 115
Ε.Ε. - Συνεκτική πολιτική υποστήριξης των Μ.Μ.Ε.Σελ. 116
Κοινοτικά Χρηματοδοτικά Μέσα για τις Μ.Μ.Ε. Σελ. 119
Μικρές Επιχειρήσεις στις ΗΠΑ Σελ. 120
Καινοτομία και Μ.Μ.Ε. στην Ευρώπη και τις Η.Π.Α. Σελ. 120
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 11  
ΠΕΡΙΠΤΩΣΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΑΠΟ ΜΙΚΡΕΣ & ΜΕΣΑΙΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣΣελ. 125
Η γαλλική «FOURNIER-DAFORIB»: Καινοτομώντας σε ένα προϊόν τόσο παλαιό όπως οι σκάλες (European Patent Office 2008)Σελ. 125
Η Γαλλική Tolmega: Ευρεσιτεχνίες στα Μεταλλικά Πλέγματα (European Patent Office 2008)Σελ. 128
Η Γερμανική Flemming & Pehrsson GmbH (European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions 2006)Σελ. 131
Η Βελγική Somati (European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions 2006)Σελ. 134
Η Πολωνική Novol (European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions 2006)Σελ. 138
Η Ισπανική TELTRONIC: Στρατηγικές διεθνοποίησης και καινοτομίας στην ψηφιακή επικοινωνία (European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions 2006)Σελ. 143
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝΣελ. 149
ΕισαγωγήΣελ. 149
Διαφορές Ανάπτυξης Νέων Υπηρεσιών και Ανάπτυξης Νέων Υλικών ΠροϊόντωνΣελ. 150
Οι Θετικές Επιπτώσεις της Καινοτομίας στις ΥπηρεσίεςΣελ. 153
Κατηγοριοποίηση Υπηρεσιών βάσει ΚαινοτομίαςΣελ. 153
Κατηγοριοποίηση Υπηρεσιών Βάσει των Περιθωρίων Καινοτομίας που έχουνΣελ. 154
Κατηγοριοποίηση Υπηρεσιών βάσει Εστίασης της ΚαινοτομίαςΣελ. 155
Σημασία του Οράματος στην Ανάπτυξη Νέων ΥπηρεσιώνΣελ. 155
Σημασία της Κουλτούρας και της Φιλοσοφίας στην Ανάπτυξη Νέων ΥπηρεσιώνΣελ. 156
Σημασία των Δομών και της Ομαδικότητας στην Ανάπτυξη Νέων ΥπηρεσιώνΣελ. 156
Σημασία της Γνώσης και της Τεχνολογίας στην Ανάπτυξη Νέων ΥπηρεσιώνΣελ. 158
Σημασία της Διοίκησης και του Ανθρώπινου Δυναμικού στην Ανάπτυξη Νέων Υπηρεσιών Σελ. 158
Σημασία των Πελατών στην Ανάπτυξη Νέων ΥπηρεσιώνΣελ. 160
Σημασία του Εξωτερικού Περιβάλλοντος στην Ανάπτυξη Νέων ΥπηρεσιώνΣελ. 160
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 13  
ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣΣελ. 161
ΕισαγωγήΣελ. 161
Περιφερειακές Πολιτικές Ανάπτυξης που στηρίζονται στην ΤεχνολογίαΣελ. 162
Ενίσχυση Πολιτικών και Καθοριστικοί Παράγοντες ΚαινοτομίαςΣελ. 163
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 14  
Η ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑΣελ. 167
ΕισαγωγήΣελ. 167
Αδυναμίες της Ελλάδας ως προς την Ανάπτυξη της ΚαινοτομίαςΣελ. 167
Μια νέα Στρατηγική για την Καινοτομία στην ΕλλάδαΣελ. 170
Προτεραιότητες της Ελλάδας σχετικά με την Καινοτομία Σελ. 172
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 15  
Η ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΙΣ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣΣελ. 173
Στατιστικά Στοιχεία Καινοτομίας στην ΕυρώπηΣελ. 173
Κατηγοριοποίηση Ευρωπαϊκών Χωρών βάσει Ανάπτυξης της ΚαινοτομίαςΣελ. 174
Δραστηριότητες της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Έρευνα και Καινοτομία Σελ. 174
Το Υπόβαθρο της Πολιτικής Καινοτομίας στην ΕυρώπηΣελ. 176
Ευρωπαϊκός Χώρος ΈρευναςΣελ. 177
Στρατηγικές Προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ΚαινοτομίαΣελ. 177
Ανάληψη Πρωτοβουλιών της Ε.Ε. για την Έρευνα και ΚαινοτομίαΣελ. 178
Ενέργειες Προώθησης της Ικανότητας για Καινοτομία στην Ευρώπη (European Commission, 2006)Σελ. 178
Το Πλαίσιο της Πολιτικής της Καινοτομίας στο Ευρωπαϊκό επίπεδοΣελ. 178
Το Πρόγραμμα Πλαίσιο για την Ανταγωνιστικότητα & την Καινοτομία 2007- 2013Σελ. 179
Στόχοι και Πεδία Δράσης του Προγράμματος «Επιχειρηματικότητα & Καινοτομία»Σελ. 180
Μέτρα Υποστήριξης του Προγράμματος «Επιχειρηματικότητα & Καινοτομία»Σελ. 180
Ευρωπαϊκός Πίνακας ΚαινοτομίαςΣελ. 181
Παράδοξα Καινοτομίας στην Ευρωπαϊκή ΈνωσηΣελ. 181
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 16  
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΤΗΣ ΙΑΠΩΝΙΑΣΣελ. 185
ΕισαγωγήΣελ. 185
«Η Καινοτομία 25»Σελ. 187
Τα Βασικά Συστατικά της Ιαπωνικής Στρατηγικής για την Προώθηση της ΚαινοτομίαςΣελ. 187
Η Ιαπωνική Στρατηγική για την Καινοτομία στην Επιστήμη και την Τεχνολογία Σελ. 188
Η Ιαπωνική Στρατηγική για την Καινοτομία στα Κοινωνικά ΣυστήματαΣελ. 188
Η Ιαπωνική Στρατηγική για την Καινοτομία στο Ανθρώπινο ΔυναμικόΣελ. 189
Βραχυπρόθεσμες Κυβερνητικές Πολιτικές για την εφαρμογή της «Καινοτομίας 25»Σελ. 189
Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις και η Προοπτική της Ιαπωνίας Σελ. 190
Το Περιβάλλον Λειτουργίας των Μ.Μ.Ε. στην Ιαπωνία Σελ. 190
Οι Πολιτικές της Ιαπωνίας για τις Μ.Μ.Ε.Σελ. 191
 
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ  
1. ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣελ. 193
2. ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣελ. 215
 
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣΣελ. 217
 
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α Επιστημονικά και Τεχνολογικά Πάρκα στην ΕλλάδαΣελ. 219
 
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β Προμελέτη: Θερμοκοιτίδα Καινοτόμων Επιχειρήσεων Περιφέρειας ΠελοποννήσουΣελ. 227
 
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Γ 1. Η Επιχείρηση "Health and Fitness Center"Σελ. 249
2. Ανάπτυξη Νέων Προϊόντων και Υπηρεσιών στον Τομέα των Τηλεπικοινωνιών (Η Μελέτη Περίπτωση της Εταιρίας Χ)Σελ. 261
 
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Δ Ενδυνάμωση Ανθρώπινου Δυναμικού και ΚαινοτομίαΣελ. 271
 
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ε Ενισχύοντας την Καινοτομία: Η Οργανωσιακή Κουλτούρα και οι Διοικητικές Πρακτικές της TOYOTA MOTOR CORPORATION (Liker, 2004)Σελ. 289




Παρακαλώ περιμένετε...

loading
 
Ερώτηση Ασφαλείας: Επιλέξτε μία σημαντική για εσάς ημερομηνία

Σημειώστε την ημερομηνία που θα επιλέξετε, σε περίπτωση που σας ζητηθεί στο μέλλον από το σύστημα για λόγους ασφαλείας.

Επιβεβαιώστε τον λογαριασμό σας

Παρακαλώ συμπληρώστε την σημαντική για εσάς ημερομηνία που έχετε καταχωρίσει ως ερώτηση ασφαλείας.